There ain't no mountain high enough

25 september 2019 - Akureyri, IJsland

Hallo lieve volgers,

Gister had ik wel wat foto's en filmpjes maar geen verhaaltje want daar heb ik geen tijd voor gehad. En wel om een hele coole reden maar die vertel ik zo.

We zijn dinsdag ochtend eerst naar de geysir area hot springs gegaan. Een groot oppervlak met allemaal hotsprings. Het leek wel een beetje een filmset. Heel mooi om te zien maar het stonk echt een uur in de wind..😷
Bij dit gebied kon je ook een hike om een berg heen maken van zo'n 2,5 km. Als je dan onderaan die berg staat zie je het gelijdelijk omhoog gaan en denk je..ohh dat moet wel lukken. En toen we eenmaal bezig waar werd het steeds steiler om het hoekje😱 ik weet niet of jullie mijn filmpje al gezien hebben hierover? Ik ben niet super snel bang voor zulke dingen en ik heb geen hoogtevrees maar hier was ik echt ff bang dat ik een misstap zou doen en helemaal naar beneden zou glijden. En geloof me..het was hoog! Op een gegeven moment wist ik ff niet meer waar ik mijn voet neer moest zetten en stond ik voor mijn gevoel vast. Ik keek achterom naar beneden.. gelijk besloten dat terug gaan geen optie meer was! Door klimmen dan toch maar. Gelukkig kwam me lieve broertje me hand pakken en hielp me weer opweg😛 de rest van de hike was super hoor! Geweldig uitzicht en ik voelde eigenlijk wel stoer ff 😂 alleen als ik had geweten dat de weg naar beneden zo makkelijk zou zijn had ik die route ook naar boven genomen!😵

Hierna zijn we naar ons tweede natuurbad gegaan de Myvatn nature bath. Super lekker natuurlijk weer en een mega mooi uitzicht! Hiervan staan er ook wat fotootjes op!

Vervolvens zijn we doorgegaan naar de krafla vulkaan. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de krater waar we eerder geweest zijn. Super hoog ook weer en heel helder blauw water. Super mooi! Hiervan heb ik ook een fotootje geplaatst

Zoals je leest hadden we een super drukke dag weer en we zijn nog niet klaar!

We zijn hierna nog naar een waterval geweest en toen lekker naar ons appartementje.
En nou komt het.... we zijn 's avonds nog op pad geweest omdat de omstandigheden voor het noorderlicht best wel goed waren. We zijn naar een donker stukje weg gereden net buiten het stadje met de hoop het te kunnen zien. En JA HOOR! wij hebben het noorderlicht gezien😍 ik heb er zelfs wat foto's van kunnen maken! Het was met het blote oog niet zo sterk te zien als op de foto maar het was super mooi!! Ik ben blij dat we het hebben mogen zien!

Dit was dus de laaaange dag van gister. Vandaag hebben we een walvis zoektocht per boot gedaan met de gentle giants. En we hebben ze gespot! Gaaf om die grote beesten in het wild te zien😁 het was maar een aantal keer dat ze een beetje uit het water kwamen maar dat maakt niet uit.
Hier heb ik ook nog een foto van kunnen maken.

Vervolgens zijn we ergens gaan lunchen en zijn we naar nog een waterval gereden. Watervallen genoeg hier😂 hierna zijn we naar ons volgende overnachtings adres gereden. Hier zijn we nu op ongeveer 15 mij van Akureyri vandaan.

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte! Wij gaan zo wat eten dus tot het volgende blog! 🙋

1. Yolanda:
    25 september 2019
    Klinkt fantastisch allemaal! Ik ben super jaloers dat je het noorderlicht hebt gezien en super benieuwd naar de foto’s!
    Leuk toch zo’n hike! Juist de moeilijke weg nemen! Maakt het het allemaal meer waard😂

Eet smakelijk en slaap lekker straks!
    Veel plezier morgen!
  2. :
    26 september 2019
    Haha het was idd wel heel bijzonder al was ie niet super duidelijk het noorderlicht🙈 en ik ben wel blij dat ik die berg toch wel gedaan had hoor hihi. Ik probeer er elke keer wat foto's op te zetten maar dit is echt een mini selectie van wat ik heb😂

slaap lekker, spreek jullie snel!😘