Om een kort verhaal lang te maken!

22 september 2019

Hallo lieve volgers,

Eerst dit: Ik zal nooit meer klagen over het Nederlandse weer.

Gister even geen verhaaltje geplaatst maar dat ga ik nu weer met jullie goed maken!

Gister zijn we in de secret lagoon geweest die niet zo secret was maar wel errug lekker. Het water was rond de 37° Dus je snapt wel dat ik daar liever niet meer uit kwam😁  rondom de lagoon had je nog wat hot springs waar je niet in mocht want die waren gewoon 100° burn baby burn!

Na de secret lagoon zijn we doorgereden naar een enorme waterval gulfoss met ook enorm veel toeristen. Het was wel heel gaaf om te zien! Ik heb hierover ook een filmpje online gezet (zie video's)

Daarna zijn we doorgereden naar de geysir hotspring area. Dit is een gebied vol met geisers en één daarvan spoot om de paar minuten een paar meter de lucht in! Was ook tof om te zien. Daar heb ik ook een fotootje van neergezet bij foto's.

(Ja we hadden een super drukke dag😱😛)

Hierna zijn we doorgegaan naar faxi waterfall. Die was een stuk kleiner maar niet minder mooi. Het is hier in Ijsland ook al herfst aan het worden en dat maakt het extra mooi. Alle kleuren zijn super mooi hier! Bruin, geel, groen, oranje. Alle kleuren die de herfst laat zien.

Als laatste zijn we naar kerid crater gereden. Een enorme krater die via foto of video bijna niet zo indrukwekkend is als in het echt. Ik heb met mijn camera foto's gemaakt en ik hoop dat ik jullie daarmee kan laten zien hoe tof dit was!

Toen zijn we lekker naar onze overnachting gereden.

Vandaag hadden we een iets minder druk schema maar dat kwam vooral door het groot aantal kilometers die we af moesten leggen. Onderweg ook weer zware regen en windstoten gehad maar we hebben hem op de weg kunnen houden hoor (mamsie😛)

Als eerst zijn we naar een waterval gereden. Komtie he.. Seljalandsfoss waterfall! Succes met uitspreken😜
Over deze waterval heb ik ook een filmpje online gezet. We waren ook iets verder gelopen en daar bleek dus nog een waterval te zijn tussen de rotsen waar je eerst een stukje over stenen in het water moest balanseren om er te komen. Nee we hebben geen filmpjes dat we erin liggen🤓 we zijn ook wederom zeiknat geregend maar als je de foto's ziet... het was het allemaal waard! Super mooi😍

Hierna zijn we doorgegaan naar nog een waterval waarvoor we 3 kwartier heen en 3 kwartier terug voor moesten hiken. Dit was de planning maar toen we daar kwamen kon je ook kiezen voor de gletsjer. Aangezien we al wat watervallen hadden gehad zijn we voor de gletsjer gegaan. Ook deze is op foto of video niet zo imponerend als in het echt. Mega groot en super mooi natuurlijk! En zo apart dat dit gewoon tussen de bergen in kan ontstaan. Hier volgen na de vakantie wel meer foto's van.

En toen waren we nog niet klaar nee😛 we moesten nog ander half uur rijden naar onze overnachting vlak buiten het plaatsje Hofn.

Onderweg kwamen we een super tof stuk tegen met hele grote platen ijs in het water. We hebben daar ook zeehondjes zien zwemmen. Heel schattig. Foto's hiervan heb ik ook geplaatst.

En toen zijn we echt gelijk doorgereden naar onze overnachting! We liggen al lekker op bed en gaan zo slapen. Morgen weer een heel eind rijden richting Myvatn 😁

Joejoe!

1. Yolanda:
    Hahahah super mooi!!
  2. :
    Thank youu!😘😁
  3. Fee:
    23 september 2019
    Ziet er super gaaf uit allemaal!
  4. :
    Thank youu😁😘
  5. Mamsie:
    23 september 2019
    Haha, nou wel fijn dat jullie de auto, op de weg hebben kunnen houden hoor😊
    Leuk geschreven ook, mooie foto's
  6. :
    😘😘